Valmanifest 2018 | Sverigedemokraterna i Norrköping

Valmanifest 2018

Hej alla Norrköpingsbor!

Idag den 17:e maj så kom många av er säkert hem till en överraskning i brevlådan. Vi aktiva i Sverigedemokraterna Norrköping är stolta att presentera vårt valmanifest för vad som på många håll kallats ödesval, eller vad som nästan bättre beskrivs som ett vägskäl. I det här vägskälet så finner man två val, att låta de tidigare regeringspartierna fortsätta sina beprövade och misslyckade experiment med att skapa ett mångkulturellt samhälle, eller att lägga sin röst och sitt förtroende på Sveriges enda riktiga oppositionsparti, som står upp för att våra äldre ska få leva en värdig vardag efter allt deras slit, att kvinnor ska kunna känna sig trygga när de går ensamma, att grovt kriminella fängslas eller utvisas, att elever klarar skolan och framför allt att våra sjuka inte dör i väntan på vård.

På lokal nivå har vi begränsad möjlighet att påverka det som står ovan, det är lite naturen av den politiska maskinen med alla dess kugghjul, så vårt valmanifest vi idag presenterar innehåller de satsningar vi kan göra inom ramarna för kommunallagen. Vi har tagit fram dessa områden som nämns i häftet då vi anser att det är de problem som behöver åtgärdas mest akut i Norrköping.

Vi har sett av de senaste opinionsundersökningarna att väljarna ger gehör till den politik vi stått bakom även om vindarna vänt och andra partier gjort allt de kan för att vända kappan eller till och med kopierat våra förslag rakt av. Vi räknar därför med stora framgångar i valet, även om vi är försiktiga med att gissa en specifik siffra, så vet vi att det kommer finnas väldigt mycket att göra och vi kommer behöva er hjälp.

Så riktat till dig som läst vår folder, som känner igen sig i problembeskrivningarna och vill vara en del i att hjälpa oss lösa problemen. Idag öppnar vi även intresseanmälningar till att hjälpa till politiskt i nämnder och kommunala bolag. Så ansök om medlemskap direkt och fyll gärna i vår Intresseanmälan när du fått bekräftelsen på medlemsskap!

mvh

Styrelsen, SD Norrköping