Nyårshälsning från Sverigedemokraterna Norrköpings gruppledare Darko Mamkovic | Sverigedemokraterna i Norrköping

Nyårshälsning från Sverigedemokraterna Norrköpings gruppledare Darko Mamkovic

Sverigevänner!

Föst och främst vill jag tacka för den enorma äran och det stora förtroendet att få leda den parlamentariska gruppen här i Norrköping. Det är ett viktigt uppdrag som jag står ödmjuk inför och tar på allra största allvar.

En tillbakablick på året som har gått visar på att Sverigedemokraterna har tagit plats i det offentliga rummet. Vi är på väg att etablera oss som ett seriöst parti, inte bara nationellt utan även lokalt här i vår kommun. Sverigedemokraterna i Norrköpings kommun spelar en viktig roll och är idag det enda riktiga oppositionspartiet, som vågar ta bladet från munnen och sätta ner foten när så krävs.

Våra parlamentariker, nämndledamöter och ersättare har gjort ett enormt arbete. Tillsammans har vi lämnat in åtskilliga motioner och interpellationer i kommunfullmäktige. Vi har tagit plats och skapat heta debatter samt fått flertalet debattartiklar publicerade, vilket gjort oss till en röst att räkna med i den offentliga diskussionen.

Jag vill tacka alla för ett väl genomfört arbete det gångna året och jag ser fram emot att fortsätta utvecklas och arbeta för ett mer Sverigevänligt Norrköping år 2016 tillsammans med er.

Det nya året inleds med att skapa en bred plattform för att utveckla vår kommunala politik här i Norrköping, med syftet att ta fram en genomarbetad och väl förankrad grund för vår lokala politik. Inbjudan för detta skickas ut till samtliga medlemmar i början på januari så håll utkik!

Till sist vill jag välkomna alla medlemmar och sympatisörer som vill engagera sig i det politiska arbetet. Ni får gärna kontakta mig med eventuella tankar och frågor. Tveka inte!

Tack för att ni tog er tid att läsa min nyårshälsning. Jag hoppas att ni får tid till vila och återhämtning. Vill härmed önska er alla ett riktigt Gott Nytt År!

Varma hälsningar,

Darko Mamkovic – Gruppledare för Sverigedemokraterna Norrköping