Linda Nilsson, f.d. miljöpartist byter till Sverigedemokraterna | Sverigedemokraterna i Norrköping

Linda Nilsson, f.d. miljöpartist byter till Sverigedemokraterna

Sverigedemokraterna i Norrköping vill informera att Linda Nilsson har lämnat Miljöpartiet och har gått över till Sverigedemokraterna. Linda, kommer efter dialog med gruppledaren för Sverigedemokraterna, att lämna alla sina politiska uppdrag som hon har genom MP och kommer att fortsätta vara politiskt aktiv men genom Sverigedemokraterna.

Linda kommer att fortsätta driva sina hjärtefrågor, utveckling av föreningsliv och idrott, näringsliv och naturligtvis miljöfrågor.

Linda menar att hon inte känner igen sig i Miljöpartiet då partiet genom åren drastiskt har ändrat sin politik från tiden hon kallade sig för miljöpartist, och hon ser numera MP bland annat som stödhjul till Socialdemokraterna, ett parti som förespråkar globalistiskt politik genom att stödja EU federalism, och tappat fokus från att värna om Sverige och svenska folket.

Sverigedemokraterna i Norrköping ser mycket positivt på det nya tillskottet då Linda är känd Norrköpings profil både inom politiken så som näringslivet, en mycket omtyckt Norrköpingsbo, drivande och kompetent kvinna! Välkommen till Sverigedemokraterna och lycka till,

För Sverigedemokraterna i Norrköping,
Ordförande och gruppledare