En sammanfattning av våra aktiviteter de senaste dagarna | Sverigedemokraterna i Norrköping

En sammanfattning av våra aktiviteter de senaste dagarna

Sverigedemokraterna Norrköping befann sig på Skvallertorget under torsdagen, fredagen samt lördagen för att dela information och prata med väljare. Augustifesten bidrog till att många passerade vårt tält och tacksamt tog emot information. Flertalet spännande diskussioner ägde rum och vi fick ett positivt varmt bemötande från de allra flesta förbipasserande. Det värvades även medlemmar som välkomnades in i den Sverigedemokratiska rörelsen.

Sverigedemokraternas Markus Wiechel deltog i en debatt på lördagsförmiddagen. Debatten var mellan representanter från samtliga partier i Norrköpings kommunfullmäktige. Ett stort antal åhörare samlades för att lyssna till Norrköpings politiker och Markus fick många applåder, vi beskriver uppenbarligen en problematik som många Norrköpingsbor känner igen sig i.

Under lördagen besökte likaså delar av vårt glada kampanjgäng Söderköping för att hålla tältmöte. Även där kunde man erfara ett  vänligt och glatt bemötande. Nästa lördag hålls det en träff för medlemmar och sympatisörer i Söderköping. Är du intresserad av att delta får du gärna skicka ett mail till norrkoping@sverigedemokraterna.se så återkommer vi med mer information.

Sist men absolut inte minst, under söndagen anordnade Sverigedemokraterna Norrköping en kandidatskola för sina kommunfullmäktigekandidater. Kandidatskolan innehöll föreläsning kring det arbete vi fört under mandatperioden, genomgång av motionsförfattande och andra grundläggande kunskapsförberedningar. Avslutningsvis fick samtliga kandidater möjlighet att debattera motioner som de tidigare författat i grupp, vilket resulterade i en mycket rolig och intensiv debatt som i sin tur var lärorik och mycket uppskattad av våra kandidater.

Under perioden som dessa aktiviteter ägt rum så har tusentals och åter tusentals flygblad samtidigt delats runt om i Norrköping, Skärblacka, Finspång och Söderköping.

Nu lägger vi på en växel till!

Markus Wiechel debatterar.

Norrköpings flitiga kampanjgäng.

Norrköpings glada Sverigedemokrater.

Kandidatskolan i full gång.