Aktiviteter inför EU-valet | Sverigedemokraterna i Norrköping

Aktiviteter inför EU-valet

Lördag 16 maj 2009 var vi sex Sd-are, som delade ut många hundra valfoldrar med instoppade röstkort i Finspång och Norrköping. Många som fick våra foldrar var intresserade och glada över att vi informerade om det viktiga EU-valet 7 juni. Flera av dem hade inte alls tänkt rösta i valet till Europaparlamentet, då de inte ville vara delaktiga i det som de egentligen var emot, EU:s bestämmande över vårt eget land. Många ändrade sig, när vi gjorde klart för dem att vi representerar ett sverigevänligt parti, som vill stoppa den framväxande monsterstaten EU.

Våra kandidater på Sd:s vallista inför EU-valet, toppad av Sven-Olof Sällström och Margareta Sandstedt, behöver din röst för att inom unionen hävda de fria nationalstaterna, gentemot den överstatlighet, som håller på att byggas upp om/när ”Lissabonavtalet”, d.v.s EU:s nya grundlag, går igenom.

Sven-Olof och Margareta kommer också att arbeta för att Sverige ska gå ur EU. De vill arbeta för samarbete mellan länder på lika villkor, utan överförmynderi.

Samarbete – Ja, Union – Nej.

Markus Wiechel, ordförande för Sverigedemokraterna Norrköping