Aktiviteter sedan april | Sverigedemokraterna i Norrköping

Aktiviteter sedan april

SD Norrköping har precis som föregående år varit mycket aktiva. Allt ifrån utåtriktade verksamheter till medlemsaktiviteter har anordnats. Några av aktiviteterna presenteras nedan:

18 april: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Norrköping/Hageby.
19 april: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Skärblacka.
23 april: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Norrköping Hageby-Öbonäs-Kårtorp.
26 april: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Vikbolandet-Arkösund-Östra Husby.
28 april: SD Norrköpings ordförande Clara Aranda håller i en debattövning för aktiva medlemmar på partikansliet.
30 april: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Ljunga-Tåby.

Under april månad har enskilda SD-medlemmar även delat ut tusentals SD-kuriren till olika hushåll i områdena Haga, Lagerlunda och Lindö.

2 maj: Utdelning av SD-kuriren till hushåll i Västra Husby-Norsholm.
7 maj: Namninsamling i Ektorp/Norrköping mot moskèbygget i Norrköping.
8 maj: Namninsamling i Ektorp/Norrköpng mot moskèbygget i Norrköping.
10 maj: Namninsamling mot moskèbygget i centrala Norrköping.
12 maj: Tipspromenad för medlemmar och sympatisörer vid Hällristningsmuseèt. Medlemmarna fick njuta av medhavd fika vid dukat bord, fint väder och trevligt umgänge.
14 maj: Tre timmar långt tältmöte i centrala Norrköping mot det planerade moskèbygget. Material delades ut och namnlistor blev påskrivna. Det bjöds på kaffe och många intresserade bjöd in till samtal.
24 maj: Utdelning av flygblad om vård/tandvård för tillståndslösa i city mellan Spiralen-husen.
27 maj: Fem aktiva SD-kvinnor från SD Norrköping åkte till Stockholm för att delta på Vårruset.
1-2 juni: Aktiva medlemmar åkte till de s.k. OU-dagarna utanför Lund. En Utvecklings- och Organisationskonferens med runt 300 Sverigedemokrater i Dammtorpsgården. Konferensen startade på lördagen kl: 9.15 med inskrivning/registrering och avslutades på söndagen kl. 15.00. Många intressanta föredrag och grupparbeten. Mer om denna träff finns att läsa på SD Östergötlands hemsida.
6 juni: Tältmöte i Strömparken. Protest tillsammans med föreningen Rädda Strömparken och Folkpartiet för att visa på problemet med att bygga det planerade höghuset. SD Norrköpings andre vice ordförande Olle Felten höll ett tal med mängder av applåder från åhörarna. Det bjöds på tårta, kaffe, godis och material. Uppskattningsvis ett hundratal hade letat sig till parken denna soliga nationaldag.
6 juni: Under kvällen samlades grillsugna medlemmar på Himmelstalundsfältet för att äta/dricka gott och umgås. Både Kubb och Brännboll spelades med stor passion.

IMG_12981-550x412IMG_12921-550x550IMG_12421-300x225